- تاثیر مواد مخدر و مشروبات الکلی در سلامت و روابط جنسی (3)
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 226
نویسنده : محمدرضا علی اکبری

• تاثیر مواد مخدر و مشروبات الکلی در سلامت و روابط جنسی (3)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

این مبحث سومین مبحثی است که در این دوره به موضوع اثرات مواد و مشروبات الکلی بر روی سلامت و عملکرد اندام های جنسی می پردازد. در مبحث های پیش در مورد اثرات این مواد بر روی روان و عملکرد اندام های جنسی صحبت کردیم و در این برنامه در مورد اثر آنها بر رفتار و روابط جنسی بحث می کنیم.

 

علاوه بر اثراتی که مصرف این مواد بر روی روان و جسم افراد دارند ناراحتی های دیگری هم ممکن است بر اثر مصرف انواع مواد یا مشروبات الکلی بوجود بیاید که ممکن است کمتر به آنها فکر کرده باشید. چند سالی است که قرصهایی برای انرژی زایی در تمام دنیا رایج شده که به Ecstasy اکس تی سی یا X T C و قرص های X هم معروف است و در کشورهای مختلف مورد استفاده افراد بخصوص جوانان قرار می گیرد.

 

اکثر این افراد برای اینکه در مهمانی ها یا شب زنده داری ها به اصطلاح کم نیاورند هر از گاهی از این قرص ها استفاده می کنند. این قرص ها از دسته محرکهای توهم زا یا hallucinogenic هستند که حالت هالوسینیشن یا توهم ایجاد می کنند. یعنی فرد تحت تاثیر آنها واقعیتهای دنیای اطراف را درست تشخیص نمی دهد. البته اثرات منفی این ماده بر روی افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد معتقد هستند که با مصرف این قرص ها لذت جنسی شان بیشتر می شود حتی اگر زمان برقراری رابطه شان کوتاه تر باشد.

 

واقعیت این است که لذت جنسی ای که این افراد تحت تاثیر اکس تجربه می کنند برابر لذتی است که در حالت عادی می برند اما چون از واقعیت فاصله دارند و دچار توهم هستند این لذت را بی قید و بند تجربه می کنند که همین باعث می شود فکر کنند لذتش بیشتر بوده است. خطر اصلی این است که افراد به مصرف این مواد برای لذت بردن عادت کنند و دیگر نتوانند از رابطه عادی لذت ببرند یا بترسند و اعتماد به نفس برای برقراری این ارتباط را در حالت عادی نداشته باشند.

 

در مجموع توصیه اکید این است که افراد این قرص ها را مصرف نکنند. برای افرادی هم که این کار را می کنند، نباید هرگز با الکل آن را همزمان مصرف کنند به دلیل اینکه الکل بر روی متابولسیم بدن تاثیر می گذارد و جذب مواد را در بدن تسریع می کند. معمولا اثر این قرصها از 4 تا 6 ساعت در بدن فرد میماند.

 

از عوارضی که این قرص ها دارند این است که افراد ممکن است دست به رفتارهای خطرناک بزنند مثلا با اولین کسی که می بینند رابطه پرخطر جنسی برقرار کنند و چون درست یادشان نمی آید که چکارکرده اند، لذت واقعی از این رابطه نمی برند و تنها یک صحنه و احساس مبهم یادشان می آید که غالبا فکر می کنند در آن موقع اگر هم مشکلی مثل انزال زودرس داشته اند حل شده در صورتی که این اصلا واقعیت ندارد.

 

یا ممکن است قربانی تجاوز جنسی شده یا به کسی تعرض جنسی کنند که پشیمانی بعدش سودی ندارد. مصرف این قرصها بسیار خطرناک است چون گذشته از مسئله رفتارهای پرخطر جنسی فرد ممکن است مثلا از پنجره به بیرون بپرد بدلیل اینکه فاصله پنجره تا زمین را خیلی کم ببیند و حوادث مرگبار دیگری از جمله رانندگی تحت تاثیر این قرص ها هم کم نیستند.

 

یکی از دلایل تصادفات ناشی از اکس به خاطر تاری دید ناشی از آن است. در ضمن این قرص ها باعث می شوند که فرد تصور کند که انرژی بی نهایت دارد بنابراین ممکن است ساعت ها برقصد یا فعالیت شدید داشته باشد بدون اینکه آب لازم را به بدنش برساند و چون اکثر افراد در مهمانی ها این ماده را مصرف می کنند به کم آبی بدنشان بی توجهی می کنند که ممکن است باعث شوک وی شده و در بعضی موارد بکشد.

 

علاوه بر آن با مصرف اکس املاح خون رقیق می شوند که منجر به ورم مغزی می گردد. برخی از عوارض مستقیم اکس روی مغز غیر قابل برگشت است و حتی یک بار استفاده از آن به قدرت حافظه و فکر کردن صدمه جدی می زند. در افرادی که مقدار زیاد الکل مصرف می کنند رفتارهای پرخطر جنسی به مراتب شایع تر از افراد دیگر است.

منظور من از رفتارهای پرخطر جنسی داشتن رابطه جنسی بدون کاندوم، تعدد شرکای جنسی و برقراری رابطه با افراد پرخطر مانند روسپی ها یا معتادان تزریقی می باشد. این افراد به تعاقب این رفتارها خودشان را در معرض بیماریهای لاعلاجی مانند ایدز قرار می دهند.

 

ربط خوردن الکل و مصرف مواد در وقایع تجاوزهای جنسی (چه کسی که این کار را انجام می دهد و چه کسی که قربانی این عمل می شود) در گزارش ها به کرات آمده است. حاملگی های ناخواسته و بیماریهای مقاربتی در بین افرادی که از الکل استفاده می کنند بیشتر است.    در ضمن همیشه بخاطر داشته باشید که در جایی که نمی شناسید و از دست کسی که به او اطمینان کامل ندارید هرگز ماده مخدر و یا مشروب الکلی دریافت نکنید و مواظب نوشیدنی های خود باشید که موادی داخل آن نریخته باشند، بخصوص برای دختر خانم ها. کم نیستند مواردی که از تجاوزات جنسی و حتی قتل اینگونه افراد در مهمانی ها خبر داده اند.

 

پرسش و پاسخ های مطرح شده :

 

* آیا استفاده از داروهای آرام بخش مثل فلوکسیتین میتواند از شهوت من کم کند؟ من در موقعیت ازدواج نیستم و می خواهم این میل را کنترل کنم.

 

این داروها نقش اثبات شده ای در کم کردن شهوت جنسی ندارند. هرگز هم نباید بدون نظر پزشک مصرف شوند و صرفا برای افرادی که دچار اعتیاد جنسی هستند توصیه می شوند. شهوت و یا میل جنسی زیاد را در یک صورت می شود قطعا پایین آورد آن هم در صورت پایین آوردن هورمونهای مردانه از جمله تستسترون است. در این حالت فرد به زمان پیش از بلوغ برمی گردد و میل جنسی اش بشدت کم می شود اما این کار اصلا توصیه نمی شود برای اینکه به شدت خطرناک است چون تمام عملکرد بدن را مختل می کند.

 

این داروها غالبا برای افرادی تجویز می شوند که در مرحله تغییر جنسیت هستند. در مجموع برای کم کردن شهوت جنسی بهترین توصیه این است که وقت و فکرتان را به کارهای سازنده مثل ورزش، موسیقی و هنر و کارهایی از این دست مشغول کنید. با مصرف این مواد بدون نظر روانپزشک و بدون تشخیص قطعی اعتیاد جنسی، می توانید تعادل مغزتان را بر هم بزنید و در دراز مدت از عوارض جانبی آن رنج خواهید برد. در ضمن خود ارضایی به دفعاعت معقولانه که خودش باعث وسواس بیشتر فکری نشود هم می تواند برای به تعادل رساندن حس شهوت کارا باشد.

 

آیا استفاده از مواد بر روی جنین اثر میگذارد؟

 

بله. مصرف مواد مخدر بر روی کیفیت و تحرک اسپرم آقایان تاثیر منفی دارد و در هنگام بارداری هم اگر توسط خانم مصرف بشوند باعث کم شدن اکسیژن در خون جنین می شوند که بسته به کمی و زیادی درجه این کمبود، جنین می تواند دچار مشکلاتی از جمله تولد زودرس یا وزن کم، مشکلات تنفسی، عقب ماندگی های ذهنی و نقص سیستم ایمنی بدن و غیره بشود. در ضمن استعمال مواد مخدر در حضور خانم باردار هم می تواند اثرات مشابهی را بر روی جنین بگذارد چون در واقع مادر دود این مواد را استنشاق می کند. علاوه بر آن جنین مادرانی که خود معتاد به تریاک هستند، دچار اعتیاد دوران جنینی شده و معتاد به دنیا می آیند.

 

از دوستانم بسیار شنیده ام که مصرف شیره که از مشتقات تریاک است بر نیروی جنسی به طور محسوسی می افزاید، و علاوه بر اینکه میل جنسی را زیاد می کند انزال را هم به تاخیر می اندازد. تمام دوستانی که این تجربه را کرده اند متفق القول هستند بجز بنده که اصلا امتحان نکرده ام. نظر شما چیست؟

 

همانطوری که قبلا هم اشاره کردم، استفاده دراز مدت از شیره و تریاک خطر وابسته سازی شما را به این مواد به همراه دارد و در ضمن ممکن است از طریق کند کردن واکنش مغز و کم کردن حس لامسه مدت زمان نعوظ را طولانی تر کند. اما در دراز مدت اثرات جانبی چون کم شدن میل جنسی و وابسته شدن به این مواد را می تواند به همراه داشته باشد. در ضمن نه تنها شیره نمی تواند نیروی جنسی را افزایش دهد بلکه با کم کردن انرژی کلی بدن می تواند انرژی جنسی را به حدی پایین بیاورد که اصلا رمقی برای برقراری رابطه جنسی نداشته باشید.

 

پس مصرف این مواد به اثر کوتاه مدت آن اصلا نمی ارزد. بهتر است یک راه اساسی برای رسیدن به زندگی جنسی که می خواهید را دنبال کنید نه راه هایی که عوارض جانبی به این جدی می تواند داشته باشند.

 


- تاثیر مواد مخدر و مشروبات الکلی در سلامت و روابط جنسی (3)




:: موضوعات مرتبط: تاثیر مواد مخدر و مشروبات الکلی در سلامت و روابط جنسی (3) , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: